lørdag den 12. juli 2014

Tur med RV, Arizona

Lørdag d. 12/7
Morgenmaden blev spist på en hyggelig lille gammeldags diner.

Så kørte vi igen mod LA. Vi kørte mod Cruise America for at hente vores RV. Her gennemgik vi vognen og vi flyttet alle vores ting over i RV'en. Det tog ca 2 timer. Så skulle Dogde SUV'en afleveres og vi kørte i begge biler dertil. Det tog 20 min. Vi skulle nu tanke benzin og have handlet inden vi satte kursen mod Banning som er det første sted for overnatning. Vi ankom kl 20 og der var hængt en kuvert ud med anvisning på hvor vi havde plads. Kort tid efter vores ankomst kom der en mega stor RV - 9 meter lang og sider der kunne køres ud. Vi blev budt indenfor og der var både læderstole, pejs og varme i gulvet. Aftensmaden blev brød, ost og rødvin da vi havde spist pizza der hvor vi handlede.

Søndag d. 13/7
Vi sov længe - til 7.30 og fik dejlig morgenmad, som lignede det vi plejer hjemmefra :-). Afsted kl 10 mod Joshua Tree Park, en nationalpark med berømte træer som er blevet navngivet af mormonerne. Træerne giver liv til stort set alle dyr i parken. Turen i parken tog ca 3 timer.

Undervejs til næste overnatningssted byen Kingmann, holdt vi frokost med hjemmesmurte sandwich. Vi kørte ligeud - virkelig bare lige ud i ca 1 1/2 time FEDT.

På denne tur forlod vi Californien og kørte ind i Arizona, hvor vi var så heldige at se en caoyte luske rundt. Temperaturen i dag kom op på 112 fahrenheit hvilket svarer til 44,5 gr - behøver vi at sige det har været varmt!! :-). Vi har kørt langs Colorado floden sidst på eftermiddagen. Pludselig begyndte det at regne og vi så lyn forude. I morges ringede vi til en campingplads så der ventede os heldigvis en plads da vi ankom kl 20. Aftensmaden blev en blanding af McDonald til drengene og tun-salat til os andre. Vi ankom til den mest fantastiske solnedgang med efterfølgende lyn i et par timer.

Mandag d. 14/7
Vi har haft den mest varme nat py ha. I morges lynede det stadig et par gange og det små regnede også. I dag skal vi se Route 66 museum og også køre på vejen. Det bliver spændende.